جراحی هموروئید با لیزر

درمان هموروئید یا بواسیر با لیزر

بیماری هموروئید یا بواسیر جزو بیماری هایی است علاوه بر رنج جسمانی از لحاظ روحی نیز بیمار را تحت تاثیر قرار می دهد . بیمارانی که به هموروئید مبتلا هستند به ندرت به موقع به پزشک مراجعه می کنند و عموما از ابراز بیماری خود امتناع می کنند و خجالت می کشند.

هموروئید یا بواسیر

این بیماری به التهاب و تورم رگ های اطراف مقعد اطلاق می شود به طوری که قسمت انتهایی مقعد شامل مویرگ هایی است که در صورت خشک بودن مدفوع به مویرگ ها فشار آمده و دچار آسیب و پارگی می شوند که موجب التهاب در دراز مدت می شود . این تورم در انتهای مقعد ، درد غیر قابل تحملی در بیمار ایجاد می کند که به آن بواسیر می گویند . حال درمان آن راه های متفاوتی دارد که در ادامه به بیان قسمتی از آن می پردازیم .

جراحی هموروئید با لیزردرمان هموروئید

هنگامی که فرد مبتلا به بیماری هموروئید می شود انتخاب اینکه چه درمانی برای شرایط او مناسب است سخت می شود و شاید در مورد بیماری خود اطلاعات لازم را نداشته باشد . متخصص کولون و رکتوم با توجه به شرایط بیمار و وضعیت بیماری چندین راه حل به فرد پیشنهاد می دهد که در مورد هر کدام و مزایای آن توضیح می دهد . حال بیمار می تواند انتخاب نهایی را داشته باشد . البته بهتر است تا جای امکان به توصیه پزشک در انتخاب درمان عمل نمایید . از میان درمان های هموروئید ، استفاده از لیزر توانسته نتیجه قابل قبولی داشته باشد . معمولا جراحی با تیغ برای بیمار آزاردهنده است و دوست دارد از آن دوری کند . استفاده از لیزر تقریبا در تمامی درمان های بواسیر موثر است .

جراحی با لیزر برای درمان هموروئید

این روش تاثیر بهتری نسبت به جراحی با چاقو دارد . این درمان با بیهوشی موضعی و به صورت سرپایی انجام می شود و بواسیر به هر میزانی که باشد قابل درمان است .

برای آشنایی بیشتر با روند درمانی هموروئید با لیزر می توانید ویدئو تهیه شده توسط دکتر سامان ستوده نیا فوق تخصص جراحی کولون و رکتوم را مشاهده نمایید .

مزایای درمان هموروئیدی با لیزر

• این درمان درد زیادی ندارد و برای بیماران آزاردهنده نیست .
  • با لیزر نیاز به بستری شدن نیست و می توان بعد از عمل و نرمال شدن وضعیت جسمی ، مرخص شد .
  • بی خطر بوده و کمترین آسیب را به بافت های اطراف هموروئید می رساند .
  • جای زخم با سرعت بیشتری بهبود می یابد .
  • با موفقیت بیشتری همراه است .

پیشگیری از هموروئید

امروزه با کم شدن فعالیت های روزمره و روآوردن به شغل های کم تحرک باعث شده بعضی از بیماری ها فرصت یابند خود را بروز دهند . بواسیر یا هموروئید نیز جزو این دسته بیماری هاست البته می توان با داشتن برنامه غذایی منظم و رعایت رژیم غذایی درست و ورزش کردن از ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد .

3 + هفده =