جراح خوب کولورکتال

بسیاری از افراد در ناحیه روده بزرگ دچار مشکلات و اختلالات زیادی می باشند. روده بزرگ و راست روده در اصطلاح پزشکی کولورکتال نام دارد. در علم پزشکی، یکی از تخصص ها مربوط به جراحی کولورکتال است که شامل راهکارهای درمان بیماری های مربوط به روده بزرگ و راست روده و ناحیه مقعد می باشد.

سرطان روده نوع شایعی از سرطان است که آمار مرگ و میر آن بسیار زیاد است و به نوعی از سرطان گفته می شود که روده بزرگ و راست رده و مقعد را درگیر می کند. این نوع از سرطان در ابتدا ممکن است با یک پولیپ ساده شروع شود. این پولیپ ها در آغاز خطرناک نیستند اما اگر درمان نشوند بعد از چند سال ممکن است به سرطان های بدخیم تبدیل شوند. سرطان کولورکتال عمدتاً در افراد بالای پنجاه سال اتفاق می افتد اگرچه در سنین پایین نیز دیده شده است.

کولورکتالعوامل سرطان روده بزرگ

مثل اکثر سرطانها، در سرطان روده بزرگ نیز عوامل وراثتی نقش مهمی ایفا می کند. از عوامل دیگری که در ابتلا به این بیماری موثر هستند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• رژیم غذایی پر کالری و چربی با فیبر کم و فست فود و ابتلا به چاقی
  • عارضه کولیت اولسروز یا التهاب پوشش جدار روده بزرگ
  • مصرف الکل و استفاده از مواد مخدر

علائم سرطان روده بزرگ:

علائم سرطان روده بزرگ عبارتند از خونریزی رکتوم، یبوست، اسهال، دردهای شکمی، کاهش وزن. البته علائم نامبرده شده امکان دارد در دیگر بیماری ها  وجود داشته باشد، اما اگر بعد از دو یا سه هفته این علائم ادامه دار باشد بهتر است به پزشک مراجعه کرد. متاسفانه بیشتر بیماری های سرطانی و پولیپ ها در اوایل بیماری دارای نشانه خاصی نیستند و معمولاً بعد از مدتی بیماری خودش را نشان می دهد. توصیه می کنیم از آن جا که بیشتر بیماری های گوارشی بیشتر در بالای  40 سالگی رخ می دهد بهتر است بعد از سن 40 سالگی آزمایش ها ی مرتبط با روده بزرگ مرتب انجام شود. درمان کامل  این بیماری توسط جراحی انجام می شود و انتخاب بهترین جراح کولورکتال مسئله ی مهم و قابل توجهی می باشد. اما اگر این بیماری دیرتر تشخیص داده شود، انجام شیمی درمانی ورادیوتراپی هم لازم است.

هزینه جراحی کولورکتال

برای درمان سرطان روده بزرگ می بایست به چند مورد مهم توجه داشته باشید. این موارد هزینه جراحی را برای شما تعیین می کنند. اول اینکه متخصص برای تشخیص دقیق بیماری و انتخاب راهکار درمان لازم است که آزمایش های لازم را انجام دهد. دیگر اینکه سرطان در چه مرحله ای است و تومورها در چه ناحیه ای قرار دارند. برای مثال وجود سرطان در روده بزرگ ، نسبت به راست روده و مقعد شرایط متفاوتی خواهد داشت و بد خیم بودن یا خوش خیمی نیز در این مورد مهم است.

4 × پنج =