درمان هموروئید با لیزر

آیا می دانید درمان هموروئید با لیزر برای چه افرادی مناسب خواهد بود ؟ در ادامه به توضیحات کامل می پردازیم .

کاربرد لیزر در درمان هموروئید

لیزر یکی از روش های درمانی بیماری ها و علوم مختلف پزشکی است که در درمان بیماری های آنورکتال ، هموروئید کاربرد دارد . استفاده از لیزر به این معنی نیست که هر نوع هموروئیدی یا هر نوع مشکل ناحیه اطراف مقعد را می توان درمان کرد.

اصولاً لیزر به دو منظور استفاده می شود که عبارتند از :

• برای کنترل خونریزی است از لیزر می توان برای جمع شدن یا به اصطلاح پزشکی کاهش خونریزی بالشتک هموروئیدی استفاده کرد (در این جا ما هموروئید را بر نمی داریم) .
  • از لیزر به منظور برداشتن بالشتک هموروئیدی برای رفع مشکل بیمار شامل بیرون زدگی ، خارش ، خونریزی و ایجاد لخته در هموروئید می تواند استفاده کرد.

چه افرادی کاندید مناسب برای درمان هموروئید با لیزر نیستند ؟

انواع هموروئید کاندید درمان برای لیزر نیستند، حتماً باید در بیماری هموروئید توجه شود که علت ایجاد هموروئید را درمان کنیم خیلی از وقت ها شنیدیم به کرات که بیماری که هموروئیدش را عمل کرده  با عود بیماری مواجه شده است در این جا پزشک فقط درمان علامتی کرده است .

درمان هموروئید با لیزر

بنابراین برای این که درمان مناسب انجام شود نیاز است علت ایجاد هموروئید را درمان کنیم  خیلی از بیماران ما بیمارانی هستند که مبتلا به  بیماری هموروئیدی در ضمینه اختلال دفعی هستند و فرد نمی تواند دفع مناسبی داشته باشد اگر این گونه افراد لازم است درمان هموروئید صورت بگیرد .

چه افرادی کاندید درمان هموروئید با لیزر هستند ؟

بستگی به نوع و درجه هموروئید است .اگر لیزر قرار است در اتاق عمل باشد برای افرادی که کاندید این کار شدند قابل انجام است. اما اگر قرار باشد به عنوان سرپایی و مطبی انجام شود طبیعتاً باید بیمارانی باشند که سن های پایین تری دارند و سابقه ی  بیماری های همراه به خصوص قلبی ، ریوی نداشته باشند.ترجیحاً افرادی را کاندید درمان با لیزر کنیم که داروهای ضد انعقاد و رقیق کننده خون مصرف نمی کنند.

اقدامات لازم قبل از درمان هموروئید با لیزر

قبل از درمان با لیزر عمدتاً نیاز است که فقط انتهای روده تمیز باشد درخارج از ایران از محلولی برای انجام این کار استفاده می کنند.

مراقبت بعد از درمان هموروئید با لیزر

بعد از درمان لیزر عمدتاً چون لیزر آسیب حرارتی کمتری به محل جراحی می رساند بیماران زودتر به کار و زندگی برمی گردند ، دردشان کمتر است ، ترمیم سریع تر صورت می گیرد .

مراقبت خاصی نیاز نیست توصیه می کنیم بیمار حتماً دفع مدفوع را داشته باشد وسعی کند مدفوع را حالت نرم و خمیر مانند نگه دارد در صورت درد از مسکن استفاده کند.

عوارض درمان هموروئید با لیزر

شایع ترین عوارض درد آن است و ممکن است مانند هر عمل جراحی ناحیه مقعد بیمار احتباس ادراری پیدا کند.خونریزی ، ترشح ، دفع خونابه معمولاً برای چند هفته ممکن است وجود داشته باشد .

هزینه درمان هموروئید با لیزر

هزینه بستگی به نوع درمان دارد و مهم تر این که در بیمارستان انجام شود یا مطب .(هزینه در مطب کمتر از بیمارستان خواهد بود).

جراحی شقاق

درمان یبوست